Het frame van de Aska is zowel voor- als achteraan geveerd en dat maakt deze fiets dus ook bruikbaar op bosdreven, aardewegen of gravelpaden. Ook de brede, geprofileerde banden zorgen offroad voor extra grip. Zo’n achtervering maakt je ritten niet alleen een stuk comfortabeler, maar de extra tractie creëert ook zekerheid, stabiliteit en een prima wegligging.
De batterij van 1000 Wh zit volledig geïntegreerd in de onderbuis van het frame en voorziet de krachtige Neodrives-achterwielmotor van energie. Wanneer je op volle kracht fietst, geraak je met een volle batterij zo’n 60 kilometer ver. Achterwielmotoren kom je vooral bij de duurdere speedpedelec-modellen tegen en ze zijn dan ook een groot pluspunt. Hun krachtige aandrijving zorgt ervoor dat je probleemloos de maximale ondersteuningssnelheid van 40 à 45 km per uur haalt. Met een middenmotor is dat vaak moeilijker. De Pinion-versnelling met 6 versnellingen aan de trapas en carbon riem maken deze Aska dan weer heel onderhoudsvriendelijk. Er kunnen geen onderdelen roesten of verslijten door nattigheid en smurrie. Ideaal!