Waar kunnen wij je mee helpen?

Wanneer wordt mijn bestelling geleverd?

Wacht je op een nieuwe fiets, onderdeel of accessoire en wil je even polsen hoever we staan met jouw bestelling? 

Kunnen jullie mijn fiets herstellen?

Elke fiets is welkom in onze ateliers. Maar spring vooraf even binnen, zo kunnen we een inschatting maken en de herstelling inplannen.

Ik wil een offerte voor een leasefiets

Heb je via jouw werkgever recht op een bedrijfsfiets? Fijn! Kom eens langs in één van onze winkels voor een vrijblijvend adviesgesprek.

Maak een afspraak

Ik wil een onderdeel of batterij bestellen

De juiste accessoires en onderdelen voor je fiets bestellen: dat kan al snel vrij technisch worden. Wij helpen je graag! 

Of neem eens een kijkje in onze meest gestelde vragen

Bestellingen

Wanneer krijg ik mijn bestelling?

Zo snel mogelijk. Al moeten we toegeven dat we er niet altijd een exacte termijn kunnen opplakken. Hoe snel wij jouw bestelling kunnen leveren, dat hangt vooral af van onze leveranciers en fabrikanten. Van zodra jouw product bij ons binnenkomt, contacteren we jou meteen.

Heb je vragen over de levertermijn van je bestelling? Neem dan gerust contact met ons op via customercare@bikerepublic.be of via onze chat. Of spring eens binnen in je dichtstbijzijnde Bike Republic-winkel.

Herstellingen en nazicht

Kan ik gewoon langskomen voor een herstelling?

Is je fiets toe aan een onderhoudsbeurt of heb je pech? Dan kan je altijd terecht in de ateliers van onze winkels. Wandel even binnen in de Bike Republic-winkel in je buurt om een afspraak te maken of doe het vooraf telefonisch. Dat raden we je trouwens wel aan om te doen. Zo kunnen we jouw herstelling of onderhoudsbeurt meteen inplannen en je zo snel mogelijk helpen. We geven je ook de geschatte hersteltijd mee. 

Hoelang duurt een herstelling?

Dat kunnen we moeilijk exact zeggen vooraf, want het hangt van verschillende factoren af: wat schort er allemaal aan je fiets? Hoe druk is het in ons atelier? Moeten we onderdelen bestellen bij de fabrikant? 

Wanneer je een afspraak maakt voor een herstelling, geef dan al meteen even mee wat het probleem is. Dan kunnen we jou een ruwe inschatting geven hoe lang de herstelling ongeveer zal duren.

Hoe ver staan jullie met de herstelling van mijn fiets?

We plannen de herstelling van jouw fiets zo snel mogelijk in, vanaf het moment dat we de nodige onderdelen kunnen verwachten. Wanneer hij klaar is, krijg je van ons een SMS dat je hem kan afhalen. Wanneer we de herstelling door onvoorziene omstandigheden pas later kunnen uitvoeren, dan laten we jou iets weten.   

Wil je toch graag eens polsen hoe je herstelling vlot?
Bel of mail gerust eens naar de Bike Republic-winkel waar je jouw fiets binnenbracht.
Onze collega’s in het atelier brengen je op de hoogte. 

Voorraad

Hoelang duurt het om een fiets te leveren die niet op voorraad is?

Hoe snel wij jouw fiets kunnen leveren, hangt vooral af van onze leveranciers en fabrikanten. Eerlijk is eerlijk: door de grote tekorten op de markt, weten wij ook niet altijd wanneer een fiets exact binnenkomt. Om de levertijd van een fiets te weten die we niet op voorraad hebben, mail je best even naar customercare@bikerepublic.be. Of vraag het even aan onze collega’s van de Bike Republic-winkel in je buurt. Dan vragen wij het na bij onze leveranciers. 

Offertes

Kan ik een offerte krijgen?

Dat kan zeker! Ga hiervoor gerust eens langs in een Bike Republic-winkel in je buurt of stuur een mailtje naar customercare@bikerepublic.be.

Assortiment

Ik weet nog niet goed welke fiets ik wil. Kunnen jullie helpen?

Graag! Je kan bij ons vrijblijvend terecht voor persoonlijk advies, zowel online als in onze winkels. De ‘Bikefinder’ op onze website helpt jou in een paar simpele stappen naar een type fiets die perfect bij je past. 

Vraag je liever de mening van een expert? Kom dan eens langs in één van de Bike Republic-winkels, waar onze collega’s voor je klaarstaan. Als je een afspraak maakt, kunnen wij genoeg tijd vrijhouden om je te helpen. 

Je mag je vragen ook altijd stellen via onze chat of via een mailtje naar customercare@bikerepublic.be

Praktisch

Kan ik een fiets meteen meenemen als hij op voorraad is?

We snappen volledig dat je zo snel mogelijk op je nieuwe fiets wil springen voor een ritje. Maar vooraleer je ermee naar buiten kan rijden, maken we hem graag eerst volledig rijklaar voor jou. We stellen alle onderdelen af, checken nog een keer de details en monteren eventuele accessoires. Zo ben je meteen zorgeloos op weg.  

Afhankelijk van de drukte in de winkel kan je je fiets één à twee weken na aankoop oppikken. Tijdens het hoogseizoen kan dat ietsje langer duren. 

Kan ik een fiets komen testen?

Ja, graag zelfs! Met elke fiets die we in de winkel op voorraad hebben, kan je een testritje in de omgeving van de winkel maken. Dat is trouwens gratis en volledig vrijblijvend. Het is wel handig dat je vooraf online een afspraak maakt in de Bike Republic-winkel van jouw keuze. Zo hebben onze collega’s zeker genoeg tijd om je ook een woordje uitleg te geven. 

Ik heb een klacht, waar kan ik terecht?

We vinden het jammer dat je niet helemaal tevreden bent. Maar we willen wel graag horen wat je dwarszit. Stuur dus gerust een mailtje naar customercare@bikerepublic.be of chat met ons via de chatbox op de website. Op basis van jouw feedback kunnen we onze service verbeteren.

Bike Republic hoofdkantoor

Guldensporenpark 100 (Blok K)
9820 Merelbeke
België

BTW BE 0823 778 933
TEL 09 247 04 57

Zoek je nog bijkomend advies?
Kom zeker even langs
Product toegevoegd aan verlanglijst

Helemaal zen de zomer in!
Nu een servicepakket t.w.v. €300 bij aankoop van een nieuwe e-bike
.
Ontdek meer