Veelgestelde vragen

Bestellingen

Wanneer krijg ik mijn bestelling?

Zo snel mogelijk. Al moeten we toegeven dat we er niet altijd een exacte termijn kunnen opplakken. Hoe snel wij jouw bestelling kunnen leveren, dat hangt vooral af van onze leveranciers en fabrikanten. Van zodra jouw product bij ons binnenkomt, contacteren we jou meteen. 

Heb je vragen over de levertermijn van je bestelling? Neem dan gerust contact met ons op via customercare@bikerepublic.be of via onze chat. Of spring eens binnen in je dichtstbijzijnde Bike Republic-winkel.  

Kan ik een fiets, kledingstuk, accessoire... bestellen dat niet op de website staat?

Zeker! We kunnen elk product bestellen van de merken die wij verdelen. Hier vind je al die merken nog eens terug. Om je bestelling te plaatsen trap je gewoon eens langs in de Bike Republic-winkel in je buurt

Kan ik mijn bestelling annuleren?

Heb je je bedacht? Geen probleem, dat kan gebeuren. Om je bestelling te annuleren, neem je gewoon contact op met de Bike Republic-winkel in je buurt. Bel ons gerust op of trap eens langs! 

Mag ik een betaald artikel retourneren?

Aankoop op de webshop

o Na ontvangst heb je 14 dagen bedenktijd 

o Na aanmelding van de retour heb je 14 dagen de tijd om het artikel terug te bezorgen aan Bike Republic 

o Artikel mag geen gebruikssporen vertonen 

o Verpakking moet onbeschadigd zijn 

Hoe retourneren? 

Neem contact op met de klantendienst door een mail te sturen naar customercare@bikerepublic.be 

 

Aankoop in een Bike Republic-winkel: 

o Geen recht op 14 dagen bedenktijd 

Herstellingen en nazicht

Kan ik gewoon langskomen voor een herstelling?

Is je fiets toe aan een onderhoudsbeurt of heb je pech? Dan kan je altijd terecht in de ateliers van onze winkels. Wandel even binnen in de Bike Republic-winkel in je buurt om een afspraak te maken of doe het vooraf telefonisch. Dat raden we je trouwens wel aan om te doen. Zo kunnen we jouw herstelling of onderhoudsbeurt meteen inplannen en je zo snel mogelijk helpen. We geven je ook de geschatte hersteltijd mee.

Hoelang duurt een herstelling?

Dat kunnen we moeilijk exact zeggen vooraf, want het hangt van verschillende factoren af: wat schort er allemaal aan je fiets? Hoe druk is het in ons atelier? Moeten we onderdelen bestellen bij de fabrikant?  

Wanneer je een afspraak maakt voor een herstelling, geef dan al meteen even mee wat het probleem is. Dan kunnen we jou een ruwe inschatting geven hoe lang de herstelling ongeveer zal duren.  

Hoeveel kost een herstelling?

Net als de duur van een herstelling, is ook de precieze kostprijs vooraf moeilijk te voorspellen. Die hangt af van het aantal werkuren, hoeveel onderdelen er vervangen moeten worden, eventueel onvoorziene problemen…  

We snappen uiteraard wel dat je graag een indicatie krijgt van wat een herstelling je kan kosten. Daarom vind je op deze pagina alvast enkele richtprijzen. 

Hoe ver staan jullie met de herstelling van mijn fiets?

We plannen de herstelling van jouw fiets zo snel mogelijk in, vanaf het moment dat we de nodige onderdelen kunnen verwachten. Wanneer hij klaar is, krijg je van ons een SMS dat je hem kan afhalen. Wanneer we de herstelling door onvoorziene omstandigheden pas later kunnen uitvoeren, dan laten we jou iets weten.   

Wil je toch graag eens polsen hoe je herstelling vlot? Bel of mail gerust eens naar de Bike Republic-winkel waar je jouw fiets binnenbracht. Onze collega’s in het atelier brengen je op de hoogte. 

Ik heb een technisch probleem met mijn fiets, wat nu?

Wanneer je fiets tegensputtert, kan je altijd terecht in de ateliers van onze winkels. Je maakt wel best telefonisch een afspraak vooraf.  Zo kunnen we jou zo snel mogelijk helpen. Of trap meteen even langs de Bike Republic-winkel in jouw buurt.  

Soms kunnen wij je ook vanop afstand helpen met een woordje uitleg. Bel gerust naar de Bike Republic-winkel in je buurt en onze collega’s in het atelier zullen je telefonisch proberen verder helpen.  

Ik kocht mijn fiets in een winkel die jullie recent hebben overgenomen. Heb ik nog recht op een gratis eerste nazicht nu jullie Bike Republic heten?

Geen nood. Op dat vlak verandert er voor jou helemaal niets. Onze winkels blijven dezelfde service verlenen als voorheen. Breng je fiets dus gerust even binnen voor een gratis check-up.

Let wel: het eerste nazicht kost je niets wanneer je het binnen de vier maanden na aankoop van je fiets laat uitvoeren.  

Kunnen jullie mijn fiets ook thuis herstellen?

In Vlaams-Brabant testen we momenteel herstelling aan huis uit, in samenwerking met de technici van Touring. Woon je in die provincie? Dan kan je online een afspraak voor thuisherstelling maken. Je betaalt hiervoor 25 euro transportkost (incl. BTW), bovenop de kost van de herstelling of het onderhoud.  

Maak hier jouw afspraak voor een herstelling of onderhoudsbeurt aan huis.

Het merk van de fiets die ik bij jullie kocht, verdelen jullie niet meer. Kan ik nog langskomen voor herstellingen?

Dat is geen probleem. In al onze winkels zijn fietsen van ieder merk welkom. Wanneer je je fiets niet bij ons hebt gekocht, van een merk dat we niet verdelen, check je best wel even vooraf bij de technici in ons atelier of de herstelling makkelijk uit te voeren is. Soms zijn er vervangstukken nodig die we als niet-verdeler van een merk moeilijk kunnen aankopen.  

Voorraad

Welke fietsen hebben jullie op voorraad?

De meeste fietsen die we op voorraad hebben, vind je op onze website. Heb je een fiets gezien die je bevalt? Duid op de productpagina dan de kleur en maat aan die je wil. Je kan dan zien in welke Bike Republic-winkels we dit specifieke model in stock hebben. Daar kan je vrijblijvend eens gaan kijken en een testritje maken. 

Het loont sowieso de moeite om nu en dan eens in een Bike Republic-winkel binnen te springen. Want niet alle fietsen die we verkopen, staan online. En ook kledij, onderdelen en accessoires vind je niet op onze site terug. In de winkels valt dus altijd wel iets nieuw te ontdekken.  

Hoelang duurt het om een fiets te leveren die niet op voorraad is?

Hoe snel wij jouw fiets kunnen leveren, hangt vooral af van onze leveranciers en fabrikanten. Eerlijk is eerlijk: door de grote tekorten op de markt, weten wij ook niet altijd wanneer een fiets exact binnenkomt. Om de levertijd van een fiets te weten die we niet op voorraad hebben, mail je best even naar customercare@bikerepublic.be. Of vraag het even aan onze collega’s van de Bike Republic-winkel in je buurt. Dan vragen wij het na bij onze leveranciers. 

Offertes

Kan ik een offerte krijgen?

Dat kan zeker! Ga hiervoor gerust eens langs in een Bike Republic-winkel in je buurt of stuur een mailtje naar customercare@bikerepublic.be

Assortiment

Hoe kan ik een specifiek product terugvinden?

In onze webshop krijg je een zicht op het merendeel van onze fietsen en je kan ze er ook meteen bestellen. Voor onze collectie kleding, onderdelen en accessoires kan je rechtstreeks in de winkels terecht.  

Vind je op onze site niet meteen de fiets terug die je zoekt? Gebruik dan de zoekbalk bovenaan de site, stel je vraag via onze chat of via customercare@bikerepublic.be of kom gewoon even langs in de Bike Republic-winkel in jouw buurt.   

Welke merken verkopen jullie?

Op deze pagina vind je een overzicht van alle merken die je bij ons kan vinden. Wist je trouwens dat kwaliteit een doorslaggevende factor is wanneer we ervoor kiezen om een merk al dan niet te verdelen? Zo ben je bij ons altijd zeker van topmateriaal!

Verkopen jullie ook racefietsen?

Dat doen we zeker. In de meeste van onze winkels vind je een mooi aanbod racefietsen en mountainbikes. In onze kleinere winkels, zoals in Wijnegem, Gent-Dampoort en Gent-Rooigem kan je enkel racefietsen en mountainbikes bestellen, laten leveren en/of laten herstellen. 

Ik weet nog niet goed welke fiets ik wil. Kunnen jullie helpen?

Graag! Je kan bij ons vrijblijvend terecht voor persoonlijk advies, zowel online als in onze winkels. De ‘Bikefinder’ op onze website helpt jou in een paar simpele stappen naar een type fiets die perfect bij je past. 

Vraag je liever de mening van een expert? Kom dan eens langs in één van de Bike Republic-winkels, waar onze collega’s voor je klaarstaan. Als je een afspraak maakt, kunnen wij genoeg tijd vrijhouden om je te helpen. 

Maak een afspraak

Je mag je vragen ook altijd stellen via onze chat of via een mailtje naar customercare@bikerepublic.be

Praktisch

Kan ik bij jullie met ecocheques betalen?

We aanvaarden ecocheques in elke Bike Republic-winkel. Online kan je er niet mee betalen. 

Kan ik online een cadeaubon kopen?

Een cadeaubon kan je kopen in onze winkels of bestellen op onze website en dan afhalen in de winkel van jouw keuze. De waarde van de cadeaubon kan je helemaal zelf kiezen. Hij moet trouwens niet in één keer worden opgebruikt: de bon blijft nog een jaar geldig vanaf de activatiedatum. 

Staat het bedrag dat je wil geven niet tussen de opties op de webshop? Geen nood: stel het zelf samen door de verschillende bonnen in je winkelmandje toe te voegen tot je aan het gewenste bedrag komt. Simpel. 

Wat zijn de openingsuren van jullie winkels?

Op onze website heeft elke Bike Republic-winkel zijn eigen pagina. Daarop vind je het adres, de contactgegevens en ook de openingsuren. 

Ben ik met elke fiets welkom in elke winkel?

Zeker en vast. Maar wanneer je je fiets niet bij ons hebt gekocht, van een merk dat we niet verdelen, check je best wel even vooraf bij de technici in ons atelier of de herstelling makkelijk uit te voeren is. Soms zijn er vervangstukken nodig die we als niet-verdeler van een merk moeilijk kunnen aankopen. 

Verkopen jullie ook tweedehandsfietsen?

Nee, we verkopen geen tweedehandsfietsen. De reden? We willen onze klanten altijd producten van prima kwaliteit aanbieden. Bij tweedehandsfietsen kunnen we dat moeilijker garanderen.

Kan ik een fiets leasen als particulier?

Dat is jammer genoeg niet mogelijk. Maar heel wat banken bieden wel specifieke fietsleningen aan. Duik je op onze site in de collectie fietsen, dan kan je bij iedere fiets simuleren wat hij je kost als je hem via een KBC-fietslening zou kopen. Handig wanneer je je investering over enkele maanden wil spreiden.    

Ik heb een vraag in verband met leasing, bedrijfsaankopen of groepsaankopen. Waar kan ik terecht?

Op onze website ontdek je hoe we bij Bike Republic de fietsplannen van bedrijven van A tot Z vormgeven en opvolgen. Zo hoef jij je er als bedrijfsleider of HR-manager helemaal niets van aan te trekken. 

Krijg je graag een persoonlijk woordje uitleg? Stuur dan een mailtje naar info.b2b@bikerepublic.be. Onze b2b-collega’s helpen je met plezier én geheel vrijblijvend verder.  

Kunnen jullie mijn oude fiets overnemen als ik bij Bike Republic een nieuwe koop?

We nemen geen oude fietsen over. De reden? We willen onze klanten altijd producten van prima kwaliteit aanbieden. Bij tweedehandsfietsen kunnen we dat moeilijker garanderen.

Kan ik een fiets meteen meenemen als hij op voorraad is?

We snappen volledig dat je zo snel mogelijk op je nieuwe fiets wil springen voor een ritje. Maar vooraleer je ermee naar buiten kan rijden, maken we hem graag eerst volledig rijklaar voor jou. We stellen alle onderdelen af, checken nog een keer de details en monteren eventuele accessoires. Zo ben je meteen zorgeloos op weg.  

Afhankelijk van de drukte in de winkel kan je je fiets één à twee dagen na aankoop oppikken. Tijdens het hoogseizoen kan dat ietsje langer duren.  

Kan ik een fiets komen testen?

Ja, graag zelfs! Met elke fiets die we in de winkel op voorraad hebben, kan je een testritje in de omgeving van de winkel maken. Dat is trouwens gratis en volledig vrijblijvend. Het is wel handig dat je vooraf online een afspraak maakt in de Bike Republic-winkel van jouw keuze. Zo hebben onze collega’s zeker genoeg tijd om je ook een woordje uitleg te geven. 

Wanneer krijg ik een antwoord op mijn e-mail?

We verwerken onze mailtjes binnen 2 werkdagen. Heb je van ons geen antwoord gekregen? Check dan zeker eens je spamfolder of ongewenste mails. Je kan ook nakijken of je jouw mail naar een geldig emailadres hebt gestuurd.  

Heb je een heel dringende vraag? Aarzel dan niet om ons te bellen of een berichtje te sturen via de chatbox op de site. 

Wat is voor mij de dichtstbijzijnde winkel?

Op deze pagina krijg je een overzicht van alle Bike Republic-winkels. Maar ons winkelnetwerk is in volle groei. Vind je nog niet echt een winkel in jouw buurt? Nog even geduld: we komen eraan ;-) 

Ik heb een klacht, waar kan ik terecht?

We vinden het jammer dat je niet helemaal tevreden bent. Maar we willen wel graag horen wat je dwarszit. Stuur dus gerust een mailtje naar customercare@bikerepublic.be of chat met ons via de chatbox op de website. Op basis van jouw feedback kunnen we onze service verbeteren. 

Kan ik mijn fiets laten verzekeren bij jullie?

Dat kan! We raden het zelfs aan, want een nieuwe fiets is best wel een grote investering. Voor fietsverzekeringen werken we echter samen met Enra. Zij zijn een echte specialist op dat vlak. Meer info over hun services en tarieven vind je alvast op de Enra-website. Je kan je fietsverzekering trouwens ook rechtstreeks bij hen afsluiten.

Zoek je nog bijkomend advies?
Kom zeker even langs
Product toegevoegd aan verlanglijst