Veelgestelde vragen

Bestellingen

Wanneer krijg ik mijn bestelling?

Zo snel mogelijk. Al moeten we toegeven dat we er niet altijd een exacte termijn kunnen opplakken. Hoe snel wij jouw bestelling kunnen leveren, dat hangt vooral af van onze leveranciers en fabrikanten. Van zodra jouw product bij ons binnenkomt, contacteren we jou meteen.

Heb je vragen over de levertermijn van je bestelling? Neem dan gerust contact met ons op via customercare@bikerepublic.be of via onze chat. Of spring eens binnen in je dichtstbijzijnde Bike Republic-winkel.

Kan ik een fiets, kledingstuk, accessoire... bestellen dat niet op de website staat?

Zeker! We kunnen elk product bestellen van de merken die wij verdelen. Hier vind je al die merken nog eens terug. Om je bestelling te plaatsen kan je mailen naar customercare@bikerepublic.be of ga gewoon eens langs in de Bike Republic-winkel in je buurt

Waar wordt mijn bestelling geleverd?

We leveren je bestelling in de Bike Republic-winkel van jouw keuze. 

Herstellingen en nazicht

Kan ik gewoon langskomen voor een herstelling?

Is je fiets toe aan een onderhoudsbeurt of heb je pech? Dan kan je altijd terecht in het atelier van één van onze winkels. Je kan er gewoon binnenwandelen, maar we raden je aan om vooraf een afspraak te maken. Op die manier kunnen we jou zo snel mogelijk helpen. 

Een afspraak maken kan online of je mag ook rechtstreeks telefonisch contact opnemen met de Bike Republic-winkel in jouw buurt.

Wat je ook kiest: we leggen een moment voor je vast en geven je ook de geschatte hersteltijd mee.

Hoelang duurt een herstelling?

Dat kunnen we moeilijk exact zeggen vooraf, want het hangt van verschillende factoren af: wat schort er allemaal aan je fiets? Hoe druk is het in ons atelier? Moeten we onderdelen bestellen bij de fabrikant? 

Wanneer je een afspraak maakt voor een herstelling, geef dan al meteen even mee wat het probleem is. Dan kunnen we jou een ruwe inschatting geven hoe lang de herstelling ongeveer zal duren.

Hoeveel kost een herstelling?

Net als de duur van een herstelling, is ook de precieze kostprijs vooraf moeilijk te voorspellen. Die hangt af van het aantal werkuren, hoeveel onderdelen er vervangen moeten worden, eventueel onvoorziene problemen… 

We snappen uiteraard wel dat je graag een indicatie krijgt van wat een herstelling je kan kosten. Daarom vind je op deze pagina alvast enkele richtprijzen.

Hoe ver staan jullie met de herstelling van mijn fiets?

Wil je graag weten hoe je herstelling vlot? Bel of mail gerust eens naar de Bike Republic-winkel waar je jouw fiets binnenbracht. Onze collega’s in het atelier brengen je op de hoogte.

Ik heb een technisch probleem met mijn fiets, wat nu?

Wanneer je fiets tegensputtert, kan je altijd terecht in het atelier van één van onze winkels. Je maakt wel best een afspraak vooraf. Op die manier kunnen we jou zo snel mogelijk helpen. Een afspraak maken kan online of je mag ook rechtstreeks telefonisch contact opnemen met de Bike Republic-winkel in jouw buurt

Soms kunnen wij je ook vanop afstand helpen met een woordje uitleg. Bel gerust naar de Bike Republic-winkel in je buurt en onze collega’s in het atelier zullen je telefonisch proberen verder helpen. 

Ik kocht mijn fiets een paar maanden geleden bij Fiets! Heb ik nog recht op een gratis eerste nazicht nu jullie Bike Republic heten?

Geen nood. Op dat vlak verandert er voor jou helemaal niets. Onze winkels blijven dezelfde service verlenen als voorheen. Breng je fiets dus gerust even binnen voor een gratis check-up. 

Let wel: het eerste nazicht kost je niets wanneer je het binnen de vier maanden na aankoop van je fiets laat uitvoeren. 

Kunnen jullie mijn fiets ook thuis herstellen?

Dat kan! We bieden een hersteldienst aan waarbij één van onze techniekers bij je thuis langskomt voor de herstelling van je fiets. Hiervoor wordt wel een 35 euro transportkost aangerekend (incl. btw). 

Wil je graag een afspraak maken bij onze mobiele hersteldienst? Stuur dan een mailtje naar mservice1@bikerepublic.be.

Het merk van de fiets die ik bij jullie kocht, verdelen jullie niet meer. Kan ik nog langskomen voor herstellingen?

Dat is geen probleem. In al onze winkels zijn fietsen van ieder merk welkom. 

Voorraad

Welke fietsen hebben jullie op voorraad?

De meeste fietsen die we op voorraad hebben, staan op onze website. Een fiets gezien die je bevalt? Duid op de productpagina dan de kleur en maat aan die je wil. Je kan ook zien in welke Bike Republic-winkels we dit specifieke model in stock hebben. Daar kan je trouwens vrijblijvend eens gaan kijken en een testritje maken.

Het loont sowieso de moeite om nu en dan eens in een Bike Republic-winkel binnen te springen. Want niet alle fietsen, onderdelen en accessoires die we verkopen, staan online. In de winkels valt dus altijd wel nog iets nieuw te ontdekken. 

Ben je op zoek naar een specifiek model van een merk dat we verdelen? Dan kunnen onze collega’s in de winkels dat product ook voor jou bestellen. Je mag je bestelling ook mailen naar customercare@bikerepublic.be

Hoelang duurt het om een fiets te leveren die niet op voorraad is?

Hoe snel wij jouw fiets in dit geval kunnen leveren, dat hangt vooral af van onze leveranciers en fabrikanten. Om de levertijd van een fiets te weten die we niet op voorraad hebben, mail je best even naar customercare@bikerepublic.be. Of vraag het even aan onze collega’s van de Bike Republic-winkel in je buurt.

Offertes

Kan ik een offerte krijgen?

Dat kan zeker! Ga hiervoor gerust eens langs in een Bike Republic-winkel in je buurt of stuur een mailtje naar customercare@bikerepublic.be.

Assortiment

Hoe kan ik een specifiek product terugvinden?

In onze webshop kan je bestellen uit een ruim assortiment fietsen, kledij en accessoires. Vind je niet meteen terug wat je zoekt? Gebruik dan de zoekbalk bovenaan de site. Maar da’s niet alles. Want in onze winkels hebben we nog heel wat accessoires en onderdelen. 

Ben je naar iets specifiek op zoek? Aarzel dan niet om het even te vragen via onze chat of customercare@bikerepublic.be. Even bellen naar de Bike Republic-winkel in je buurt mag natuurlijk ook altijd!

Welke merken verkopen jullie?

Op deze pagina vind je een overzicht van alle merken die je bij ons kan vinden. Wist je trouwens dat kwaliteit een doorslaggevende factor is wanneer we ervoor kiezen om een merk al dan niet te verdelen? Zo ben je bij ons altijd zeker van topmateriaal!

Verkopen jullie ook racefietsen?

Dat doen we zeker, maar niet in elke winkel. In de Bike Republic-winkels in Oudenaarde, Diksmuide, Sint-Pieters-Leeuw, Leuven en Antwerpen vind je een mooi aanbod racefietsen. In al onze andere winkels kan je wel racefietsen bestellen, laten leveren en/of laten herstellen.

Ik weet nog niet goed welke fiets ik wil. Kunnen jullie helpen?

Graag! Je kan bij ons vrijblijvend terecht voor persoonlijk advies, zowel online als in onze winkels. De ‘Bikefinder’ op onze website helpt jou in een paar simpele stappen naar een type fiets dat perfect bij je past. 

Vraag je liever de mening van een expert? Kom dan eens langs in één van de Bike Republic-winkels, waar onze collega’s voor je klaarstaan. Als je een afspraak maakt, kunnen wij genoeg tijd vrijhouden om je te helpen. 

Je mag je vragen ook altijd stellen via onze chat of via een mailtje naar customercare@bikerepublic.be

Praktisch

Kan ik bij jullie met ecocheques betalen?

We aanvaarden ecocheques in elke Bike Republic-winkel. Online kan je er niet mee betalen. 

Kan ik online een cadeaubon kopen?

Ja hoor! Je kan hier een cadeaubon aankopen.

Staat het bedrag dat je wil geven niet tussen de opties? Geen nood: stel het zelf samen door de verschillende bonnen in je winkelmandje toe te voegen tot je aan het gewenste bedrag komt. Simpel. 

Na de aankoop ontvang je een bevestigingsmail en het winkelpunt van jouw keus neemt snel contact met je op. 

Plan dat fietstochtje maar al in! 

Is mijn Fiets!-cadeaubon nog geldig nu jullie Bike Republic heten?

Zeker en vast. Je kan je cadeaubon gewoon blijven gebruiken. Hij moet trouwens niet in één keer worden opgebruikt: de bon blijft nog een jaar geldig vanaf de activatiedatum.

Wat zijn de openingsuren van jullie winkels?

Op onze website heeft elke Bike Republic-winkel zijn eigen pagina. Daarop vind je het adres, de contactgegevens en ook de openingsuren. 

Ben ik met elke fiets welkom in elke winkel?

Zeker en vast. Je kan met elke fiets terecht in alle Bike Republic-winkels. Of je hem nu gisteren hebt gekocht of 30 jaar geleden. Het maakt ook niet uit of hij van een merk is dat we verdelen of niet. 

Wil je je fiets laten herstellen in één van onze ateliers? Maak dan wel vooraf een afspraak online of neem rechtstreeks contact op met de Bike Republic-winkel in jouw buurt.  

Verkopen jullie ook tweedehandsfietsen?

Nee, we verkopen geen tweedehandsfietsen. De reden? We willen onze klanten altijd producten van prima kwaliteit aanbieden. Bij tweedehandsfietsen kunnen we dat moeilijker garanderen.

Kan ik een fiets leasen als particulier?

Dat is jammer genoeg niet mogelijk. Maar misschien biedt jouw bank wel een fietslening aan. Daarvoor kan je met hen contact opnemen.

Ik heb een vraag in verband met leasing, bedrijfsaankopen of groepsaankopen. Waar kan ik terecht?

Op onze website ontdek je hoe we bij Bike Republic de fietsplannen van bedrijven van A tot Z vormgeven en opvolgen. Zo hoef jij je er als bedrijfsleider helemaal niets van aan te trekken. 

Krijg je graag een persoonlijk woordje uitleg? Stuur dan een mailtje naar info.b2b@bikerepublic.be. Onze b2b-collega’s helpen je met plezier verder.  

Kunnen jullie mijn oude fiets overnemen als ik bij Bike Republic een nieuwe koop?

We nemen geen oude fietsen over. De reden? We willen onze klanten altijd producten van prima kwaliteit aanbieden. Bij tweedehandsfietsen kunnen we dat moeilijker garanderen.

Kan ik een fiets meteen meenemen als hij op voorraad is?

We snappen volledig dat je zo snel mogelijk op je nieuwe fiets wil springen voor een ritje. Maar vooraleer je ermee naar buiten kan rijden, maken we hem graag eerst volledig rijklaar voor jou. Zo ben je meteen zorgeloos op weg. 

Afhankelijk van de drukte in de winkel kan je je fiets één à twee weken na aankoop oppikken.  

Kan ik een fiets komen testen?

Ja, graag zelfs! Met elke fiets die we in de winkel op voorraad hebben, kan je een testritje maken. Dat is trouwens gratis en volledig vrijblijvend. Het is wel handig dat je vooraf online een afspraak maakt in de Bike Republic-winkel van jouw keuze. Zo hebben onze collega’s zeker genoeg tijd om je ook een woordje uitleg te geven.   

Waarom krijg ik geen antwoord op mijn e-mail?

We verwerken onze mailtjes zo snel als we kunnen. Heb je van ons geen antwoord gekregen? Check dan zeker eens je spamfolder of ongewenste mails. Je kan ook nakijken of je jouw mail naar een geldig emailadres hebt gestuurd. 

Heb je een heel dringende vraag? Aarzel dan niet om ons te bellen of een berichtje te sturen via de chatbox op de site.

Wat is voor mij de dichtstbijzijnde winkel?

Op deze pagina krijg je een overzicht van alle Bike Republic-winkels

Ik heb een klacht, waar kan ik terecht?

We vinden het jammer dat je niet helemaal tevreden bent. Maar we willen wel graag horen wat je dwarszit. Stuur dus gerust een mailtje naar customercare@bikerepublic.be of chat met ons via de chatbox op de website. Op basis van jouw feedback kunnen we onze service verbeteren.

Kan ik mijn fiets laten verzekeren bij jullie?

Dat kan! We raden het zelfs aan, want een nieuwe fiets is best wel een grote investering. Voor fietsverzekeringen werken we echter samen met Enra. Zij zijn een echte specialist op dat vlak. Meer info over hun services en tarieven vind je alvast op de Enra-website. Je kan je fietsverzekering trouwens ook rechtstreeks bij hen afsluiten.

Zoek je nog bijkomend advies?
Wij zijn er voor je

09/394 13 90
customercare@bikerepublic.be
Vraag het via de live chat

Kom zeker even langs
Product toegevoegd aan verlanglijst